ITL Webbureau Logo Hjem
Ydelser & Produkter

Sociale Medier

De sociale medier er et fantastisk værktøj til at skabe en masse opmærksomhed og synlighed af din virksomhed. Der findes forskellige medier, som har hver sin målgruppe – det er derfor vigtigt at finde ud af, hvilke sociale medier du skal benytte til din virksomhed.

Her er er et overblik over de forskellige medier, vi arbejder med:

  • Facebook – Det største sociale medie i verden. Det er med garanti, du skal have en virksomhedsprofil på Facebook, lige meget hvilken branche du befinder dig i. Her kan du både komme ud til B2C og B2B.
  • LinkedIn – Her befinder erhvervslivet sig. Har du en B2B forretning, er LinkedIn en NØDVENDIGHED for din virksomhed.
  • Instagram – På Instagram er 2/3 brugere under 35 år. Så her kan indhold være mere løst og humoristisk. Instagram kan være et rigtig godt medie til at lægge billeder ud af hverdagen i virksomheden.
  • Youtube – På Youtube er en god strategi at lægge lange videoer op, som har værdi for dine kunder. De lange videoer er rigtig gode til at dele op i små dele, som så deles ud på de andre sociale medier.

For at få det mest optimale ud af din markedsføring på de sociale medier, råder vi til, at der både bliver lagt en strategi for din Content Marketing, og Paid Marketing.

Content marketing

Content Marketing handler om at få lavet så meget content/indhold som overhovedet muligt. Det kan være en rigtig god idé, at se sig selv som et mediebureau, der skal skabe indhold til sine følgere. Det indhold, som skabes her, skal have værdi for følgerne, og skal oftest ikke være salgsopslag. Det kan være opslag, hvor man belærer sine følgere med viden og information, uden at forvente et direkte salg.

Vi mener at ud af 10 opslag kan ét af dem være noget, hvor man prøver at skabe et direkte salg. De andre opslag er til for at bygge en platform op, som vil skabe mersalg på den lange bane. Der kan være enkelte tilfælde, hvor der skal komme flere salgsopslag.

Paid marketing

Paid Marketing handler om at oprette annoncer, som sendes ud til en helt specifik målgruppe. Det kan være personer, som man definerer igennem nogle parametre som demografi, geografi og jobbeskrivelse. Det kan også være personer, som har besøgt din hjemmeside, eller personer, som minder og har samme interesse, som dem der har besøgt eller købt noget på din hjemmeside – dette er også kaldt re-marketing.

Fordelene ved Paid Marketing er, at man rammer præcis den målgruppe man går efter, og det skaber en høj konverteringsrate, og den bedste ROI (Return Of Investment).

Hvis vi skal se på en strategi for din markedsføring på de sociale medier, så går vi ind og ser på om det bedst kan svare sig at køre Content Marketing, Paid Marketing eller begge strategier.

Lad os lægge en plan for din virksomhed på de sociale medier.

Vi kan hjælpe din virksomhed med at at få flere kunder igennem de sociale medier. Indsend dit navn og telefonnummer, så kontakter vi dig.

Feltet Navn skal udfyldes
Feltet Telefon skal udfyldes