Hvis du har en hjemmeside, så kommer du ikke udenom Google. Med hele 5,6 mia. søgninger dagligt verden over er det uden sammenligning den største søgemaskine på internettet. Når man skal finde noget på internettet, så er det igennem Google, man finder det.
Det er vigtigt for din virksomhed, at ligge så højt som muligt på rangeringen af links når der sOnøges efter virksomheder, services eller produkter i din kategori. Ca. 25% af alle søgninger klikker på det øverste link og klikker ikke videre. Hvis siden ikke er i top-4, så er der en meget lille procentdel, som besøger siden. Derfor er det meget vigtigt, at rangere højt på de søgeord som de fleste folk benytter i din virksomheds branche.
Man kan dele markedsføringen på Google op i fire dele:
Det er fire områder af Google, hvor man kan skabe mere synlighed for sin virksomhed, hjemmesidens indhold samt produkter.
Søgemaskineoptimering (SEO) er her, hvor vi optimerer din hjemmeside til at rangere så højt som muligt, efter nogle bestemte søgeord. Når vi arbejder med SEO, er vi inde at kigge på forskellige parametre, som er med til at rangere hjemmesiden. Disse parametre er:
Søgemaskineoptimering er et stort stykke arbejde, og resultaterne kommer efter nogle måneder. Men det er her, størstedelen af trafikken til hjemmesiden kan komme fra.
I Google Ads opretter man annoncer, som ligger over de almindelige links i en Google søgning. Her er man inde og byde på bestemte søgeord som et link til din hjemmeside, der skal annonceres på.
Med Google Ads kan du være sikker på at få et bestemt antal besøgende på din hjemmeside for x antal kroner. Herudover får du en masse statistisk på dine annoncer, og hvor høj ROI (Return Of Investment) du får ud af disse annoncer.
Med Google Shopping kan du få vist dine produkter, når der bliver søgt efter det bestemte produkt, eller noget som minder om. Her kan man oprette produkter, som skal vises efter bestemte søgeord. Produkterne vil komme frem i højre side af skærmen, eller i toppen på en mindre skærm. Der bliver både vist billede, titel og pris på produktet, og man har mulighed for at klikke ind på produktet, som henviser til din webshop.
Som webshopejer kan det være helt essentielt at overveje oprettelsen af nogle bestemte produkter i Google Shopping. Det giver en del mere opmærksomhed i søgningen, og skaffer flere besøgende på shoppen.
I Google Analytics kan du se statistikker for besøgende på din hjemmeside. Her kan du se, hvor mange, der kommer, hvor de kommer fra, hvilken browser de benytter, om de bruger en computer, tablet eller telefon. Du kan se, hvilke sider de kommer ind på, hvilke søgeord de benytter, hvor lang tid de er på siden, om de bevæger sig rundt på hjemmesiden osv.
Med Google Analytics kan du måle på stort set alt du har behov for. Du kan opsætte mål, måle på salg af produkter og meget mere. Det er et vigtigt redskab til at få et indblik i, hvordan din hjemmeside klarer sig.
Google er et meget stort emne, og vi vil meget gerne forklare dig meget mere om det. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan skaffe flere kunder til din virksomhed igennem Google, så kontakt os og vi hjælper dig med en strategi til flere kunder.
Lad os lægge planen for din virksomhed på Google og SEO.
Vi kan hjælpe din virksomhed med at at få flere kunder igennem de Google og SEO. Indsend dit navn og telefonnummer, så kontakter vi dig.